• Etusivu
  • Blogi
  • Arkisto
  • Kirjasto
    • ScratchJr-kurssi
    • Scratch-kurssi
    • Racket-kurssi
  • MOOC
    • ScratchJr
    • Scratch
    • Racket
    • Python
  • UKK
  • Yhteystiedot
  • In English

Koodiaapinen

Opettajan opas koodaukseen koulussa

  • Mitä?
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodauksesta sanottua
    • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • Miten?
    • MOOC
    • Kirjasto
  • Miksi?
    • OPS2016
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodaus opiskeluvälineenä
    • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Ketkä?
    • Tekijät
    • Yhteisöt ja verkostot
    • Osallistu
    • Yhteystiedot

15 helmikuun, 2016

Syksyn MOOCin palautteet analysoitu

Linjavetäjät ovat saaneet analysoitua syksyn Koodiaapinen-MOOCin aikana kertyneet tuhannet (kirjaimellisesti) sanalliset palautteet ja kehitysideat. Niiden läpikäynnissä on ollut kova työ, mutta se on ollut myös arvokasta, koska toki tavoitteemme on tehdä kevään MOOCista entistä parempi.

ScratchJr-linjan palautteet analysoi linjavetäjä Vuokko Kangas, joka jaottelin osallistujat neljään kategoriaan heidän toimintatapojensa perusteella.

Scratch-linjan palautteet analysoi linjavetäjä Tero Toivanen, joka kävi viikoittain kaikki tehtävät läpi, laski positiivisten ja kriittisten suhteet ja poimi kiinnostavimmat palautteet esimerkeiksi.

Racket-linjan palautteet analysoi linjavetäjä Tiina Partanen. Hän laati lisäksi tarkemman suunnitelman kevään MOOCin parannustarpeista.

Kevään MOOCissa nämä saadut kehitysehdotukset on huomioitu, joten entistä parempi kurssi on tarjolla – maksutta kaikille aiheesta kiinnostuneille. Jo yli 1000 henkilöä on ilmoittautunut kevään Koodiaapiseen, mutta mukaan mahtuu vielä, sillä MOOCissa eivät seinät tule vastaan.

Article by Tarmo Toikkanen / Pohdintaa / kehittäminen, mooc, palaute Kommentoi

Tilaa uutiskirjeemme

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Viimeisimmät artikkelit

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa

Koodiaapinen

Koodiaapinen on talkoilla syntynyt ja monien tahojen rahoittama opas peruskoulun opettajille ohjelmoinnista koulutyössä. Koodiaapiseen kuuluvat avoin kirjasto sekä maksuttomat verkkokurssit.

Käyttölupa

Creative Commons -lisenssi
Tämän sivuston sisältö on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä ellei muuta ole mainittu.
IT-kouluttajat ry TIVIA ry Aalto-yliopisto, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu Innokas-verkosto Opetushallitus rahoittaa Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö Suomen eOppimiskeskus ry Open Knowledge Finland ry Yle

Copyright © 2025 · Education Pro / Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään