• Etusivu
  • Blogi
  • Arkisto
  • Kirjasto
    • ScratchJr-kurssi
    • Scratch-kurssi
    • Racket-kurssi
  • MOOC
    • ScratchJr
    • Scratch
    • Racket
    • Python
  • UKK
  • Yhteystiedot
  • In English

Koodiaapinen

Opettajan opas koodaukseen koulussa

  • Mitä?
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodauksesta sanottua
    • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • Miten?
    • MOOC
    • Kirjasto
  • Miksi?
    • OPS2016
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodaus opiskeluvälineenä
    • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Ketkä?
    • Tekijät
    • Yhteisöt ja verkostot
    • Osallistu
    • Yhteystiedot
Olet täällä: Alkuun / Blogi

24 syyskuun, 2015

Levottomatkin oppilaat ovat täysillä mukana – Sirpa Tikkala kertoo koodauksesta

Sirpa Tikkala on käyttänyt opetuksessa Koodaustuntia ja ScratchJr:ää, jolla oppilaat ovat tehneet omia koodinpätkiä. Motivointi ei ole koskaan ollut ongelma – oppilaat tulevat jopa kysymään, miten voivat kotona tehdä näitä samoja juttuja. Looginen ajattelu kehittyy, kun ruudulla näkyvä hahmo ei teekään kuten halutaan. Erityisen hienoa on se, että ne oppilaat, jotka normaalisti eivät jaksa paikoillaan olla […]

Article by Tarmo Toikkanen / Haastattelut, Nostot / koodaustunti, motivaatio, scratchjr Kommentoi

24 syyskuun, 2015

Ei kai MOOCiin osallistuminen estä työnhakua?

Ilmeisesti TE-keskukset ovat kiinnostuneita meidän talkoovoimin pystyttämästä verkkokurssista ja kyselevät tällä hetkellä työttöminä olevilta selvitystä tästä koulutuksesta, ettei se vain estä työnhakua. Täytimme selvityslomakkeen valmiiksi.

Article by Tarmo Toikkanen / Talkoot / mooc, te-keskus, työtön, verkkokurssi Kommentoi

21 syyskuun, 2015

Kurkista MOOCin kulisseihin, Tero Toivanen opastaa

Tero Toivanen rakentaa Koodiaapinen-MOOCin alakoulun osuutta (3.-6. luokka-aste). Voit lukea hänen blogistaan materiaalin rakenteesta, tausta-ajatuksesta sekä aineiston kehitysprosessista. Tarjolla on materiaalit Scratch-ympäristön kahdelle eri versiolle, koska toinen toimii selaimessa ja toinen tablet-laitteissa. Kuvio on siis himpun monimutkainen, koska eri laitealustat vaativat vähän eri ratkaisuja. PS. Syksyn MOOCiin on ilmoittautunut jo yli 500 osallistujaa.

Article by Tarmo Toikkanen / Nostot, Pohdintaa Kommentoi

  • « Edellinen sivu
  • 1
  • …
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • …
  • 17
  • Seuraava sivu »
  • Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Viimeisimmät artikkelit

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa

Koodiaapinen

Koodiaapinen on talkoilla syntynyt ja monien tahojen rahoittama opas peruskoulun opettajille ohjelmoinnista koulutyössä. Koodiaapiseen kuuluvat avoin kirjasto sekä maksuttomat verkkokurssit.

Käyttölupa

Creative Commons -lisenssi
Tämän sivuston sisältö on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä ellei muuta ole mainittu.
IT-kouluttajat ry TIVIA ry Aalto-yliopisto, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu Innokas-verkosto Opetushallitus rahoittaa Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö Suomen eOppimiskeskus ry Open Knowledge Finland ry Yle

Copyright © 2025 · Education Pro / Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään