• Etusivu
  • Blogi
  • Arkisto
  • Kirjasto
    • ScratchJr-kurssi
    • Scratch-kurssi
    • Racket-kurssi
  • MOOC
    • ScratchJr
    • Scratch
    • Racket
    • Python
  • UKK
  • Yhteystiedot
  • In English

Koodiaapinen

Opettajan opas koodaukseen koulussa

  • Mitä?
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodauksesta sanottua
    • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • Miten?
    • MOOC
    • Kirjasto
  • Miksi?
    • OPS2016
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodaus opiskeluvälineenä
    • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Ketkä?
    • Tekijät
    • Yhteisöt ja verkostot
    • Osallistu
    • Yhteystiedot
Olet täällä: Alkuun / Blogi

14 helmikuun, 2016

ScratchJr-analyysiä syksyn 2015 koodiaapinen-Moocista

Ehkä mahtavimpia kokemuksia elämässäni on ollut päästä mukaan koodiaapinen-MOOCin suunnitteluun ja jopa toteutukseen. Yhtäkkiä ajatus ohjelmointitaidoista opetuksen välineenä, mitä olen itse pitänyt tärkeänä oppimisen innostajana ja lasten ajattelun taitojen kehittäjänä, on päässyt ihan maailmanlaajuisesti framille: Koodaus tulee kuin tuleekin kouluihin! Koodaus on aika monelle hämmentävä, vähän pelottavakin asia. ”Mistä siihen otetaan aika, mitä hömpötystä sitä […]

Article by Vuokko Kangas / Yleinen / Analyysiä kurssista, koodaus, koodaustunti, kurssi, mooc, motivaatio, scratchjr, talkoot, verkkokurssi Kommentoi

8 helmikuun, 2016

Koodiaapisen vetäjät seminaarissa 16.2.

Kiinnostaako kuulla, mitä syksyn ensimmäisessä Koodiaapinen-MOOCissa todella tapahtui? Entä mitä on kevään MOOCissa odotettavissa? Koodiaapisen vetäjistä suurin osa on mukana IT-kouluttajien järjestämässä Koodiaapinen – jokainen opettaja koodaa! -seminaarissa. Tule mukaan vaikka etänä!

Article by Tarmo Toikkanen / Uutiset / itk, mooc, seminaari Yksi kommentti

29 tammikuun, 2016

Tervetuloa Koodiaapiseen keväällä 2016

Kevään 2016 Koodiaapinen-MOOC alkaa 22.2.2016. Mukaan ehtii vielä 13.3., jolloin ensimmäisen jakson tehtävät on oltava valmiina. Kurssin maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille. Ja aiheenahan on ohjelmoinnin ja automatisointiajattelun mukaanotto peruskoulun opetustoimintaan.

Article by Tarmo Toikkanen / Uutiset / mooc Yksi kommentti

  • « Edellinen sivu
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • …
  • 17
  • Seuraava sivu »
  • Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Viimeisimmät artikkelit

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa

Koodiaapinen

Koodiaapinen on talkoilla syntynyt ja monien tahojen rahoittama opas peruskoulun opettajille ohjelmoinnista koulutyössä. Koodiaapiseen kuuluvat avoin kirjasto sekä maksuttomat verkkokurssit.

Käyttölupa

Creative Commons -lisenssi
Tämän sivuston sisältö on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä ellei muuta ole mainittu.
IT-kouluttajat ry TIVIA ry Aalto-yliopisto, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu Innokas-verkosto Opetushallitus rahoittaa Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö Suomen eOppimiskeskus ry Open Knowledge Finland ry Yle

Copyright © 2025 · Education Pro / Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään