Koodiaapisen vaikuttavuuskyselyyn vastanneilla peruskoulun opettajilla oli luovia ja konkreettisia ideoita ohjelmoinnin yhdistämiseen opetukseen mm. matematiikassa, liikunnassa, äidinkielessä ja käsitöissä. Ohjelmoinnin hyötyinä vastaajat luettelivat oppilaiden innostumisen sekä ongelmanratkaisukyvyn ja yhteistyötaitojen parantumisen. Koulun arjessa suurimpia haasteita olivat laitteiden toimivuus ja saatavuus sekä tietoturva.
Koodaus oppitunnilla käytännössä? Arto Niva kertoo
Arto Niva Myllytullin koululta on jo ehtinyt saada kokemusta ja näkemystä ohjelmoinnista työvälineenä alakoulussa. Hän on kuitenkin mukana Koodiaapisessa hakemassa lisää ymmärrystä. Sattumalta hänen itsensä 1. viikon aikana tekemänsä Racket-kuvio päätyi Helsingin Sanomien artikkelinkin kuvitukseksi.
Kevään Koodiaapisessa mukana Innokas-verkosto ja robotit
Syksyn Koodiaapisen MOOC on hyvässä vauhdissa. Keväällä tulee toinen MOOC, entistäkin laajempana ja parempana!