Linjavetäjät ovat saaneet analysoitua syksyn Koodiaapinen-MOOCin aikana kertyneet tuhannet (kirjaimellisesti) sanalliset palautteet ja kehitysideat. Niiden läpikäynnissä on ollut kova työ, mutta se on ollut myös arvokasta, koska toki tavoitteemme on tehdä kevään MOOCista entistä parempi.
Opettajat ohjelmoivat Scratch-projekteja
Tero Toivanen kertoo Koodiaapinen-MOOCin alkuvaiheen kokemuksista, tunnelmista ja tuloksista Scratch-linjaa seuraavien opettajien parissa.
Ketkä osallistuvat Koodiaapinen MOOCiin? Alustavia tilastoja
Koodiaapinen-MOOCin tyyppiosallistuja on oululainen keski-ikäinen nainen, joka toimii peruskoulun luokanopettajana 3.-6. luokka-asteilla. Tämä on hänen ensimmäinen MOOCinsa, hän arvioi käyttävänsä 1-2 tuntia viikossa, eikä hänellä ole mitään ohjelmointikokemusta opetuksessa tai sen ulkopuolella.