• Etusivu
  • Blogi
  • Arkisto
  • Kirjasto
    • ScratchJr-kurssi
    • Scratch-kurssi
    • Racket-kurssi
  • MOOC
    • ScratchJr
    • Scratch
    • Racket
    • Python
  • UKK
  • Yhteystiedot
  • In English

Koodiaapinen

Opettajan opas koodaukseen koulussa

  • Mitä?
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodauksesta sanottua
    • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • Miten?
    • MOOC
    • Kirjasto
  • Miksi?
    • OPS2016
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodaus opiskeluvälineenä
    • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Ketkä?
    • Tekijät
    • Yhteisöt ja verkostot
    • Osallistu
    • Yhteystiedot

8 helmikuun, 2016

Koodiaapisen vetäjät seminaarissa 16.2.

Kiinnostaako kuulla, mitä syksyn ensimmäisessä Koodiaapinen-MOOCissa todella tapahtui? Entä mitä on kevään MOOCissa odotettavissa? Koodiaapisen vetäjistä suurin osa on mukana IT-kouluttajien järjestämässä Koodiaapinen – jokainen opettaja koodaa! -seminaarissa. Tule mukaan vaikka etänä!

Seminaari järjestetään Helsingin Business Collegessa 16.2.2016 klo 17 alkaen. Voit ilmoittautua mukaan joko paikan päälle tai etäyhteyden päähän. Tilaisuus on maksuton.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Kevään muita tärkeitä päivämääriä:

  • 22.2.2016 alkaa Koodiaapinen-MOOC
  • 13.3.2016 mennessä on ensimmäisen jakson tehtävät olla suoritettuina; siihen mennessä ehtii siis vielä kurssille mukaan
  • 14.4.2016 ITK-konferenssissa klo 13.15-14.50 teemaseminaarissa Koodin viemää ovat esillä Koodiaapinen sekä monia muita tahoja, organisaatioita ja toimijoita, jotka tuovat koodausta kouluun.

PS. Alustavasti voimme sanoa, että Koodiaapisen kevään 2016 MOOCin suorittaneet voivat saada kurssista virallisia Helsingin Avoimen yliopiston opintopisteitä. Lisää tietoa tästä myöhemmin, kun yksityskohdat ovat selvillä.

Article by Tarmo Toikkanen / Uutiset / itk, mooc, seminaari Yksi kommentti

Tilaa uutiskirjeemme

Paluuviitteet

  1. Animointia ja ohjelmointijumppaa – Arto Niva sanoo:
    12 helmikuun, 2016 9:39 am

    […] Koitin useaan kertaan muistaa mainita 22. helmikuuta käynnistyvän Koodiaapisen ja sen miten siellä voisi saada lisää eväitä ja etenkin pedagogisia vinkkejä Scracthin hyödyntämiseen ja muuhunkin ohjelmointiin liittyvään. Huomasin Koodiaapisen sivuilta että uutena linjana oli Python ja ajattelin ilmoittautua mukaan, vaikka kalenteri onkin aika täynnä. Imoittauduttuaanhan ei ole mikään pakko suorittaa kaikkea tai yhtään mitään. Voi käydä katselemassa materiaaleja ja aina mukaan voi tarttua tosi hyviä juttuja. Sen takia haluankin kannustaa liittymään mukaan. Ja saattahan se viedä mukanaan kun sisäinen koodari herää. Koskaan ei  voi tietää jos ei kokeile. Jos haluat kuulla livenä mitä viime syksyn Koodiaapisessa todella tapahtui se on mahdollista 16.2. Tarkemmat tiedot linkissä. […]

    Vastaa

Vastaa käyttäjälle Animointia ja ohjelmointijumppaa – Arto Niva Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Viimeisimmät artikkelit

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa

Koodiaapinen

Koodiaapinen on talkoilla syntynyt ja monien tahojen rahoittama opas peruskoulun opettajille ohjelmoinnista koulutyössä. Koodiaapiseen kuuluvat avoin kirjasto sekä maksuttomat verkkokurssit.

Käyttölupa

Creative Commons -lisenssi
Tämän sivuston sisältö on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä ellei muuta ole mainittu.
IT-kouluttajat ry TIVIA ry Aalto-yliopisto, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu Innokas-verkosto Opetushallitus rahoittaa Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö Suomen eOppimiskeskus ry Open Knowledge Finland ry Yle

Copyright © 2025 · Education Pro / Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään