• Etusivu
  • Blogi
  • Arkisto
  • Kirjasto
    • ScratchJr-kurssi
    • Scratch-kurssi
    • Racket-kurssi
  • MOOC
    • ScratchJr
    • Scratch
    • Racket
    • Python
  • UKK
  • Yhteystiedot
  • In English

Koodiaapinen

Opettajan opas koodaukseen koulussa

  • Mitä?
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodauksesta sanottua
    • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • Miten?
    • MOOC
    • Kirjasto
  • Miksi?
    • OPS2016
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodaus opiskeluvälineenä
    • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Ketkä?
    • Tekijät
    • Yhteisöt ja verkostot
    • Osallistu
    • Yhteystiedot
Olet täällä: Alkuun / Blogi

14 elokuun, 2015

Suomalainen koulu ei pärjää ilman koodaamista

Suomalaisen koulujärjestelmän nykyiset kipupisteet lienevät useimmille tuttuja: opettajien kunnioituksen rapautuminen, motivaatio- ja kuriongelmat, hyvinvoinnin vähyys. Väitän, että koodaus on demokratisoiva uusi työskentelytapa, joka lisää motivaatiota, antaa hiljaisille oppilaille äänen ja mahdollistaa kokemuksellista oppimista kaikissa oppiaineissa.

Article by Tarmo Toikkanen / Pohdintaa / avoin data, koodaus, luova ilmaisu, motivaatio, musiikki, soveltaminen, tarinankerronta Kommentoi

3 elokuun, 2015

Mielikuvitus näkyväksi ja omien rajojen ylittämistä – Virpi Takkinen kertoo koodauksesta

Virpi Takkinen Kastellin yläkoulusta on hyvällä menestyksellä käynyt Kodun tutoriaaleja läpi, joiden avulla oppilaat nopeasti pääsevät tuottamaan omia pelejään. Ohjelmointi mahdollistaa mielikuvituksen käytön ja näkyvämmäksi tekemisen ja kannustaa oppilaita itse haastamaan omat rajansa.

Article by Tarmo Toikkanen / Haastattelut Kommentoi

30 heinäkuun, 2015

Kerro omista koodauskokemuksistasi videolla

Keräämme lyhyitä videohaastatteluja opettajilta, joissa opettajat kertovat itse, miten ovat ohjelmointia kokeilleet ja mitä siitä on seurannut. Jos haluat osallistua, tallenna itsestäsi video, jossa vastaat seuraaviin kysymyksiin: Nimi, koulu, oppiaineet ja luokkatasot. Aloita lause muodossa ”Olen N.N….” Miten olet ottanut opetukseesi mukaan koodausta? Mitä hyötyä koodaus on tuonut oppimiseen? Mikä on yllättänyt? Video saa olla […]

Article by Tarmo Toikkanen / Talkoot Kommentoi

  • « Edellinen sivu
  • 1
  • …
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • …
  • 17
  • Seuraava sivu »
  • Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Viimeisimmät artikkelit

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa

Koodiaapinen

Koodiaapinen on talkoilla syntynyt ja monien tahojen rahoittama opas peruskoulun opettajille ohjelmoinnista koulutyössä. Koodiaapiseen kuuluvat avoin kirjasto sekä maksuttomat verkkokurssit.

Käyttölupa

Creative Commons -lisenssi
Tämän sivuston sisältö on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä ellei muuta ole mainittu.
IT-kouluttajat ry TIVIA ry Aalto-yliopisto, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu Innokas-verkosto Opetushallitus rahoittaa Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö Suomen eOppimiskeskus ry Open Knowledge Finland ry Yle

Copyright © 2025 · Education Pro / Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään