• Etusivu
  • Blogi
  • Arkisto
  • Kirjasto
    • ScratchJr-kurssi
    • Scratch-kurssi
    • Racket-kurssi
  • MOOC
    • ScratchJr
    • Scratch
    • Racket
    • Python
  • UKK
  • Yhteystiedot
  • In English

Koodiaapinen

Opettajan opas koodaukseen koulussa

  • Mitä?
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodauksesta sanottua
    • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • Miten?
    • MOOC
    • Kirjasto
  • Miksi?
    • OPS2016
    • Usein kysytyt kysymykset
    • Koodaus opiskeluvälineenä
    • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Ketkä?
    • Tekijät
    • Yhteisöt ja verkostot
    • Osallistu
    • Yhteystiedot
Olet täällä: Alkuun / Arkisto

Arkisto

Sivut:

  • Arkisto
  • Blogi
  • Etusivu
  • In English
  • Kirjasto
    • Scratch-kurssi
      • Scratch, jakso 1
      • Scratch, jakso 2
      • Scratch, jakso 3
      • Scratch, jakso 4
      • Scratch, jakso 5
      • Scratch, jakso 6
    • ScratchJr-kurssi
      • ScratchJr, jakso 1
      • ScratchJr, jakso 2
      • ScratchJr, jakso 3
      • ScratchJr, jakso 4
      • ScratchJr, jakso 5
      • ScratchJR, jakso 6
    • Racket-kurssi
      • Racket MOOC – 1. jakso
      • Racket MOOC – 2. jakso
      • Racket MOOC – 3. jakso
      • Racket MOOC – 4. jakso
      • Racket MOOC – 5. jakso
      • Racket MOOC – 6. jakso
      • Racket MOOC – 7. jakso
      • Tervetuloa Racket-kurssille K2016
  • Koodauksen merkitys yhteiskunnassa
  • Koodauksesta sanottua
  • Koodaus opiskeluvälineenä
  • Lehdistössä
  • MOOC
    • Syksyn 2015 MOOC-toteutus
  • Opintopisteet Helsingin yliopiston Avoimessa yliopistossa
  • OPS2016
  • Osaamismerkit
  • Osallistu
  • R05An koodi
  • Sample Page
  • Sisältöjä
  • Tekijät
  • Tutkimusta Koodiaapisesta
  • UKK
  • Yhteisöt ja verkostot
  • Yhteystiedot

Kategoriat:

  • Haastattelut
  • Nostot
  • Pohdintaa
  • Talkoot
  • Uutiset
  • Yleinen

Kirjoittajat:

  • Eija Kalliala (1)
  • Koodiaapinen-tiimi (1)
  • Tarmo Toikkanen (46)
  • Tero Toivanen (1)
  • Vuokko Kangas (1)

Kuukausittain:

  • toukokuu 2017
  • syyskuu 2016
  • heinäkuu 2016
  • huhtikuu 2016
  • maaliskuu 2016
  • helmikuu 2016
  • tammikuu 2016
  • joulukuu 2015
  • marraskuu 2015
  • lokakuu 2015
  • syyskuu 2015
  • elokuu 2015
  • heinäkuu 2015
  • kesäkuu 2015
  • huhtikuu 2015

Viimeiset artikkelit:

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa
  • Osallistu tutkimukseen lasten ohjelmoinnin opetuksesta
  • Kevään Koodiaapinen-MOOC käynnistyi
  • Ensimmäinen gradu Koodiaapisesta julkaistu: opettajien asenteet ja valmiudet ohjelmoinnin opetukseen
  • Syksyn MOOCin palautteet analysoitu
  • ScratchJr-analyysiä syksyn 2015 koodiaapinen-Moocista
  • Koodiaapisen vetäjät seminaarissa 16.2.
  • Tervetuloa Koodiaapiseen keväällä 2016
  • Koodiaapisen palaute- ja tutkimusaineistot on julkaistu
  • 471 opettajaa suoritti Koodiaapinen-MOOCin loppuun saakka
  • Koodiaapinen finaaliin Suomen avoimen tiedon kilpailussa
  • Koodiaapisen loppukiri ja tulevat suunnitelmat
  • Yli 10% oululaisista opettajista on mukana Koodiaapinen-MOOCissa
  • Koodaus oppitunnilla käytännössä? Arto Niva kertoo
  • Opettajat ohjelmoivat Scratch-projekteja
  • Koodiaapinen Helsingin Sanomissa
  • Ketkä osallistuvat Koodiaapinen MOOCiin? Alustavia tilastoja
  • Vieraskynä: Matematiikka on taideaine
  • Kevään Koodiaapisessa mukana Innokas-verkosto ja robotit
  • Tuloksia MOOCin ensimmäisiltä 30 tunnilta
  • 1500 opettajaa aloitti Koodiaapisen ohjelmointikurssin
  • Euroopan koodiviikko alkaa huomenna
  • Ohjelmointia alakouluun, opettajan opas
  • Sokeakin oppilas voi koodata – muttei graafisessa ympäristössä
  • Lehdistötiedote: Suomalaiset opettajat ohjelmoivat maailmanhistoriaa
  • Kun kynä vaihtuu kolviin – Markus Översti kertoo koodauksesta
  • Levottomatkin oppilaat ovat täysillä mukana – Sirpa Tikkala kertoo koodauksesta
  • Ei kai MOOCiin osallistuminen estä työnhakua?
  • Kurkista MOOCin kulisseihin, Tero Toivanen opastaa
  • Tee gradu Koodiaapisesta
  • Koodiaapinen-MOOC alkaa 10.10.2015
  • Koodiaapinen mukana Netforumilla
  • Suomalainen koulu ei pärjää ilman koodaamista
  • Mielikuvitus näkyväksi ja omien rajojen ylittämistä – Virpi Takkinen kertoo koodauksesta
  • Kerro omista koodauskokemuksistasi videolla
  • Opettajien koodaus-MOOCin hahmotelmaa
  • Oppilaiden paremmuusjärjestykset menevät uusiksi – Vuokko Kangas kertoo koodauksesta
  • Jyväskylän yliopisto tarjoaa ohjelmointikursseja yläkoululaisille, jo 7 vuoden ajan
  • Opettajien videohaastattelusarja alkaa: Arto Niva avaa pelin
  • 10 teesiä koodauksesta koulussa
  • Kommentoi ja täydennä kartoitusta
  • Kirjantekijät muuttivat koodaamisen riemun paperinmakuiseksi pseudomatematiikaksi
  • Kesätalkoiden satoa
  • Ilmoita oppiainekohtaisia esimerkkejä Koodiaapiseen
  • Koodiaapinen ITK 2015 -konferenssissa
  • Rakennamme Koodiaapista

Vastaa Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

  • Facebook
  • RSS
  • Twitter
  • YouTube

Viimeisimmät artikkelit

  • Koodiaapinen vaikuttaa peruskoulussa
  • R05AN K00D1 tulee kouluihin tänä syksynä
  • Koodiaapisen suoritti keväällä lähes 500 opettajaa
  • Koodaus kouluissa, kuulumiset ITK:sta
  • Äänestä parasta oppimisen ratkaisua eEemeli-kilpailussa

Koodiaapinen

Koodiaapinen on talkoilla syntynyt ja monien tahojen rahoittama opas peruskoulun opettajille ohjelmoinnista koulutyössä. Koodiaapiseen kuuluvat avoin kirjasto sekä maksuttomat verkkokurssit.

Käyttölupa

Creative Commons -lisenssi
Tämän sivuston sisältö on lisensoitu Creative Commons Nimeä-JaaSamoin 4.0 Kansainvälinen -lisenssillä ellei muuta ole mainittu.
IT-kouluttajat ry TIVIA ry Aalto-yliopisto, Taiteiden ja suunnittelun korkeakoulu Aalto-yliopisto, Perustieteiden korkeakoulu Innokas-verkosto Opetushallitus rahoittaa Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos
Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö Suomen eOppimiskeskus ry Open Knowledge Finland ry Yle

Copyright © 2025 · Education Pro / Genesis Framework · WordPress · Kirjaudu sisään